Refleksioner over formiddagen med on line undervisning

On line undervisning d. 10 marts 2020

Jeg kunne sætte mig selv, direkte ind i  Illeris læringens dimensioner og processer.

 Indhold: viden om hvad skal det gøre godt for, forståelsen af værktøjerne, færdigheder kan jeg dette og ikke mindst min holdning til brugen af denne slags it-værktøjer.

Drivkraften: her drives jeg kun af, at jeg skal for, at følge undervisningen. Inetressen er der ikke, så jeg går i forsvar og har modstand mod læring .

Samspil: det sociale og min evne til at engagere mig, ville være 100 gange større hvis jeg var i samme rum som dem jeg skulle i samspil med, her er den materielle verden et supplement.

Gerneralle tanker for at køre sådan en seance, havde jeg brug for at blive holdt i hånden i forhold til hvad kan programmet og hvorfor, det kunne det have åbnet op for min motivation - så min manglende færdighed/interesse for bruge af it-værktøjer kunne blive motiveret, hvis det understøtter læring og den målgruppe man underviser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Digital dannelse

Dag 5 Digital dannelse til myndighed og demokrati

Kilde: I artiklen, (Digital) dannelse til myndighed og demokrati, fra UP nr 2//20018 af Mads Vestergaard og Michael Hedegaard Hansen, fremhæ...